Saturday 28 January 2012

حزب مردم بلوچستان:
                       
 کشتار شش دامپرور بلوچ توسط دولت ایران را محکوم میکنیم

بار دیگر مردم بلوچ به دلیل رفت وآمد برای کار و امرار معاش درسرزمین مادری خود بلوچستان توسط گشت-های کشتار دولت ایران بدون دلیل با تیراندازی نیروهای انتظامی کشته شدند. دامپروران بلوچ که برای امرار معاش برای پیدا کردن خریدار برای دامهای خود از یک منطقه به منطقه دیگری در بلوچستان در حال حرکت بودند، با گذشت از مرزی غیرطببعی که توسط امپریالیست انگلیس با همکاری و همیاری دولتهای ایران و پاکستان تعیین شده است، طعمه شکارچیان مرزی ایران در سرزمین ملی خود شدند.

با توجه به اینکه این افراد غیر مسلح و دامپرور بوده اند، و در موقع عبور همراه با دام های خود در حال حرکت بوده اند، نیروهای انتظامی ایران به راحتی می توانستند آنها را دستگیر بکنند و از ادامه سفر آنها جلوگیری بکنند، اما طبق دستورات معمول که دارند به طرف این بی گناهان بلوچ که هیج جرمی به جز بلوچ بودن نداشتند، تیر اندازی کرده و شش نفر آنها را از پای در آوردند و تعدادی را زخمی کردند.
کشتار مردم بلوچ بخشی از هویت رفتاری و سیاست امنیتی دولت ایران دربلوچستان شده است. سازمان ملل متحد در گزارش حقوق بشری خود از یک فرمانده نیروهای انتظامی ایران در روزنامه اطلاعات نقل قول میکند که گفته است: بر اساس دستوراتی که به ما داده اند، ما هر اشراری را در اینجا درهرکجا دستگیر کردیم درجاه اعدام میکنیم.
کشتار و سرکوب مردم بلوچستان به شکل سیستماتیک از دوران حاکمیت پادشاهی پهلوی شروع شده و با ادامه حاکمیت ولایت فقیه تشدید شده است.
حزب مردم بلوچستان سیاست فاشیستی دولت ایران در کشتار مردم بلوچستان را محکوم میکند واز سارمانهای حقوق بشر بین المللی درخواست میکند که رژیم ایران را تحت فشار بگذارند تا به کشتار مردم بلوچ پایان بدهد.

حزب مردم بلوچستان
27  ژانویه  2012

<!--[if !supportFootnotes]-->[1]<!--[endif]--> United Nations Commission on Human Rights, Sub-Commission on Prevention of Discrimination and Protection of Minorities, Fiftieth session, 24 August 1998,  quote of a Mersad commander in its declaration on Iran in August 1998 (Ettela'at, 25 February 1998), link to United Nations Report: http://www.unhchr.ch/Huridocda/Huridoca.nsf/TestFrame/e8fd3e68a3e4b563802566880051d10e?Opendocument

 

No comments: