Friday 13 January 2012

درسها یی که‌ ملت کرد باید از انقلاب سال 1357 ایران بگیرند

حمید یوسف
برگرفتہ از : ايران گلوبال
سال 1357 با قیامی همگانی به‌ عمر ننگین حکومت خودکامه‌ پهلویها پایان داده‌ شد . و جانواران و مار بدوشان شیعه‌ اثنی عشری جمهوری اسلامی با کشتار، اعدام ،سنگسار،زندانی، شکنجه‌ ،تجاوز.اشغال سرزمین دیگران،اعتیاد مردم، ترویج فساد در شکل(صیغه‌ ) دزدی اموال عمومی ، مصادره‌ املاک مردم به‌ نام مصادره‌ انقلابی ، ترویج عقب ماندگی مذهبی ، سینه‌ زنی عاشورا، تاسوعا ، در یک کلام ننگ بشریت حکومت تمام سرزمین ایران را در دست گرفت ، و چند روز دیگر 30 سال جنایت بر ضد بشریت خود را جشن میگیرند.
جمهوری نا میمون ضد بشری اسلامی ایران در عرض این 30 سال کارنامه‌ ای از جنایت کار ترین رژیمهای ضد انسان را در کول پشتی خود دارد که‌ دریایی از تنفر مردم داخل ایران و جامعي جهانی را در برابر خود دارد ، این رژیم رفتی است و عمر ننگین آن به‌ شماره‌ معکوس افتاده‌ این رژیم با حمله‌ نظامی غرب به‌ ایران چیزی که‌ هرگز آرزوی آن را نمیکنم و بدون حمله‌ نظامی غرب به‌ ایران به‌ پایان عمر خود رسیده‌ به‌ زودی ما نوید و پیام آزادی را به‌ تمام جهان خواهیم داد که عمـر رژیمهای جنایت کار ابدی نیست .
آنچکه‌ من را وادار کرد این نوشته‌ را به‌ بحث بگذارم درسهایست که‌ ملت کرد باید از انقلاب 1357 بگیرد هر چند که‌ من ادعا ندارم که‌ نکاتی را که‌ در این نوشته‌ به‌ بحث و تبادل نظر میگذارم کامل است و خالی از اشکال نیست ولی این مساێل نکاتی هستند که‌ ملت کرد باید هم اکنون قبل از سرنگونی جمهوری اسلامی ایران و در فردای سرنگونی جمهوری اسلامی ایران به‌ آنها توجه‌ کند.
نکات فوری و عاجل
1- دست برداشتن احزاب کرد از منافع حزبی و گروهی خود و مقدم داشتن منافع ملی و انسانی و حقوق عادلانه‌ ملت کرد بر حزب و گروه خود. بنا بر این در اسرع وقت احزاب کرد باید اقدام به‌ تشکیل جبهه‌ متحد احزاب کردی یا شورای هماهنگی با شرکت تمام احزاب کردی بدون حذف یا کمرنگ کردن یا پر رنگ کردن نقش هیچ کدام از این احزاب شود البته‌ احزاب کرد کوچک و بزرگ هستند ولی تا زمانی که‌ انتخاباتی آزاد در کردستان انجام نگرفته‌ باید به‌ نقش برابر در جامعه‌ کردستان رضایت دهند احزابی که‌ در جامعه‌ کردستان مطرح هستند . حزب دمکرات کردستان ایران ، حزب دمکرات کردستان ، کومله‌ زحمتکشان کردستان . کومله‌ زحمتکشان کردستان طرفدار رفورم ،.پارت آزاد کردستان ( پژاک) ، خبات حزب اسلامی ، سازمان کردستان حزب کمونیست ایران (کومله‌ ) و سازمان انقلابیون کردستان و چند گروه دیگر نیزمثل حکمتیستها وجود دارند که‌ در کردستان مطرح نیستند و بودن یا نبودن آنها در جبهه‌ متحد احزاب کرد الزامی نیست .
تمام این احزاب کرد بغیر از سازمان کردستان حزب کمونیست ایران ( کومله‌ ) بر سر فدرالیزم ، ملی ، تاریخی ، جغرافی ، برای سرزمین کردستان هم نظر هستند و آن را قبول دارند تمامی این احزاب بر سر پرچم کردستان با رنگهای قرمز بالا، سفید وسط ،سبز پاین با خورشید زرد رنگ21 اشعه‌ در وسط به‌ عنوان 21 مارش اولین روز نوروز و سرود ملی کردستان ای رقیب توافق نظر دارند این نمونه‌ ها اساسی ترین و پایه‌ ای ترین مسایلی هستند که‌ میتواند احزاب کرد را در یک جبهه‌ متحد گرد آورد البته‌ سازمانهایی نیزهستند هم اکنون در داخل کردستان فعالند که‌ باید در این جبهه‌ وسیع متحد ملت کرد حضور داشته‌ باشند بارز ترین انها ، سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان هست.
2- تشکیل یک مرکز فرماندهی برای تمام نیروهای مسلح این احزاب و تبدیل نیروی مسلح حزبی به‌ نیروی مسلح ملی کردستان در این مورد در پایین بیشتر توضیح خواهم داد.
نکاتی که‌ جبهه‌ متحد کردستان باید بعد از سرنگونی جمهوری اسلامی ایران یا همزمان با شروع فروپاشی آن بلافاصله‌ در دستور کار خود قرار دهد.
1-در همان روز اول شروع فروپاشی جمهوری اسلامی ایران کشوری به‌ نام ایران دچار خلأ وسیع سیاسی، نظامی،اداری،اقتصادی خواهد شد که‌ جبهه‌ متحد کرد باید این خلأ وسیع را در همان لحظات اول پر کند و نگذارد کردستان دچار هرج و مرج و بی نظمی و تصرف اموال مردم به‌ دست فرصت طلبان گردد.
در چنین حالتی نیروهای اشغالگر ایران از پادگانها ، پایگاها، مقرها، مراکز نظامی پۆلیس، و،و،و شروع میکنند به‌ فرار کردن حتی حاضر میشوند 1 تانک چفتن را با 1 شلوار کردی معاوضه‌ کنند که‌ از مهلکه‌ جان سالم بدر برند نیروهای که‌ این سرزمین متعلق به‌ آنها نیست در این سرزمین خانه‌ و کاشانه‌ ندارند در چنین خلأ وسیعی به‌ غیر از فرار چاره‌ دیگری ندارند.
نیروهای مسلح ملی کردستان باید بلافاصله‌ تمام این مراکز نظامی اشغالگران را به‌ تصرف در آورند که اسلحه‌ به‌ دست انسانهای بی مسأولیت نیفتد
2-تشکیل مجلس موئسسان یا تشکیل پارلمان کردستان با شڕکت تمامی احزاب و شخصیتهای مترقی تعین یکی از شهرهای کردستان برای مرکز اداری و فرماندهی نیروهای مسلح کردستان مثلأ(کرمانشاه‌ ) و تعین تاریخ برای انتخابات سراسری کردستان
3- اعلام حکومت فدرال کردستان ،تشکیل حکومت فدرال و کابینه‌ و معرفی نخست وزیر و وزیران و همچنینن تعین رئیس جمهور فدرال کردستان این اقدامات تا انتخابات سراسری و اعلام نتیجه‌ آن میتواند با توافق جبهه‌ متحد کرد و یا پارلمان یا مجلس مؤسسان موقت کردستان باشد .
4- پایین کشیدن پرچم جمهوری اسلامی ایران یا پرچم سلطنتی و شیر خورشید نشان در تمام کردستان و بر افراشتن پرچم کردستان به‌ جای آن بر سر تمام ادارات مراکز حکومتی و دولتی مدارس بیمارستانها تا زمانی که‌ تمامی مردم و ملتهای ساکن ایران بر سر یک پرچم مشترک که‌ نماد همه‌ ملتها در آن منعکس باشد به‌ توافق میرسند و در آن زمان این پرچم مشترک میتواند در کنار پرچم کردستان در کردستان بر افراشته‌ شود.
5- ملت کرد در مورد شکل حکومتی خود فدرالیزم ملی اگر حکومتی مرکزی ایران انسجام پیدا کرد به‌ مذاکره‌ نباید بنشیند چون این کمترین خواست ملت کرد هست که‌ میتواند در ایران یک پارچه‌ داشته‌ باشد و فدرالیزم از نظر ملت کرد داوطلبانه‌ است و هر زمان اکثریت ملت کرد تشخیص دهند که‌ فدرالیزم در جهت خواست و منافع و بر حق عادلانه‌ آنها نیست شیوهای دیگر از جمله‌ استقلال کامل کردستان را برای خود محفوظ میدارند
6-درخواست از سازمان ملل متحد و نهادهای جهانی برای دفاع از ملت کرد و جلوگیری از تحمیل جنگ و جنوساید این ملت که‌ احتمال آن از طرف ترکیه‌ و یا بار دیگر از طڕف ایران که‌ شاید بعد از سرنگونی جمهوری اسلامی امکان شکل گیری حکومتی فاشیستی دیگربر ایران دور از واقعیت نباشد و تقاضآ از سازمان های جهانی برای اعلام مدار 36 درجه‌ در دفاع از مردم کردستان .
7-درخواست از سازمان ملل برای کمک و نظارت بر انتخابات کردستان برای عوض کردن رئیس جمهور ، کابینه‌ حکومت ، پارلمان موقت کردستان به‌ نهادهای قانونی بر اساس رأی اکثریت .
8- تا زمانی که‌ کردستان اعلام جدائی نکرده‌ است بنا بر این در بودجه‌ ایران سهیم و شریک است درخواست از سازمان ملل برای نظارت بر بودجه‌ کل ایران و فروش نفت و تعین بودجه‌ کردستان بر اساس کل جمعیت این سرزمین و در اختیار گذاشتن این بودجه‌ به‌ حکومت کردستان برای دادن حقوق کارمندان ، معلمین، نیروهای مسلح کردستان ، بیمارستانها، و همچنینن ساختن راها ، باسازی ساختمانهای دولتی ، مدرسه‌ها، سدها ، و ایجاد فرودگاهای ،سینماها ، تأترها، و، و، و
9- ایجاد رادیو و تلویزیون سراسری کردستان تحت نظر مستقیم پارلمان کردستان
10- ایجاد دانشگاها و مدارس عالی صنعتی ، فرهنگی و تدریس به‌ زبان کردی با کمک گرفتن از کردستان عراق که‌ در دانشگاه نیز به‌ کردی تدریس میشود
11- ایجاد دانشگاهای نظامی مدرن و تبدیل میلشای کردستان به‌ نیروی نظامی مدرن و امروزی
12- ایجاد مراکز کشاورزی ، صنعتی مدرن
13- تأمیین ،بهداشت ، مدرسه، بیمه‌ رایگان اجتماعی در اختیار تمام احاد مردم کرد
14- محاکمه‌ عادلانه‌ تمامی کسانی که‌ در کشتار ملت کرد دست داشتند و تقاضای استرداد قاتلان ملت کرد از حکومت مرکزی یا هر نوع حکومتی که‌ به‌ بقیه‌ ایران حاکم میگردد
15- در اختیار گرفتن گمرک های زمینی بین مرزهای ترکیه‌ و کردستان عراق و واریز کردن کل عایدات این گمرک ها به‌ خزانه‌ مالی کردستان برای باز سازی کردستان .
بیان این مسائل و نکاتی به‌ مراتب بیشتر میتواند در اولویت مردم و احزاب ، کردستان ، قرار بگیرند که‌ در فردای سرنگونی جمهوری اسلامی میتوان و باید به‌ آنها جامه‌ عمل پوشاند مردم کردستان باید و حق دارند از بودجه‌ کل ایران و فروش نفت که‌ به‌ آنها تعلق میگیرد به‌ این خواسته‌های حد اقل خود برسند باید هشیار باشند و این درسها را از سرنگونی رژیم پهلوی در 1357 بگیرند من ایمان دارم مردم کرد هشیارند و خوب میدانند اینبار چگونه‌ عمل کنند و عمل خواهند کرد مردم کرد باید احزاب کرد را تحت فشار قرار دهند که‌ دست از سکتاریزم و گروه‌ گرائئ بردارند و در جهت منافع آنها عمل کنند و احزاب کرد نیز به‌ غیر از تن دادن به‌ خواست عموم مردم کردستان راهی دیگر در پیش رو ندارند در غیر این صورت در بین این مردم ایزوله‌ خواهند شد .

برگرفته از : iranglobal




No comments: