Monday 5 March 2012


من بلوچى از بلوچستان خود 

من بلوچى که خودم ازخود٬ زمين وسرزمينى داشته ام
من بلوچى که خودم ازخود٬اصول وزندگى اى داشته ام
من نميدانم چگونه است و٬ چطورواز کجا ايراني ام
گربلوچى ازبلوچستان ھستم٬ پس چه سان ايراني ام؟
من بلوچى پابرھنه٬مال واموالم به تاراج٬ دل خوشم ايراني ام؟
اين نه من ھستم که بيگانه شدم ازخود٬ولى با زورمن ايراني ام
من نه امروز است فقط ٬ ھشتاد سال دربند ودر ويراني ام
من فقط نامى زايران ميکشم با خود يدک٬ با جبرمن ايراني ام
دربلوچستان خود ھستم٬ ولى اشغالگران گويند که من ايراني ام
با سرود وپرچم اشغالگرى در يک کپردريک کلاس ايراني ام
ياکه با تاريخ جعلى ھمان شاھان وغداران ميگويندکه من ايراني ام
ھروجب خاکم بلوچستان دراشغال ومردان بلوچ دربند که من ايراني ام؟
من نداشتم حق اظھار٬انتخاب نام ايران من چه سان ايراني ام؟
اى برادر٬ من نه امروزاست که٬ھشتاد سال با توپ وتانک ايراني ام
گر ندارم زورو قدرت٬ من چه گويم گر نگويم دوستان ايراني ام
حال ميدانيد چه سان اى دوستان ٬من که فقط با ظلم وزوراجنبى ايراني ام
فکرکنيد روزى اگراين ظلم و زوروتوپ وتانک از بين رَوَد ايراني ام؟
يا شود روزى که فرياد بزنم با توپ وتانک ھم من نگويم دوستان ايراني ام؟
کوران دامنى
مھرماه ۱۳۸۶

No comments: