Sunday 26 February 2012

جنايت ضدبشری اشغالگـران را در لاشار محکوم می کنيــم.    

 کشتار مردم بلـوچ در بلوچستان اشغالی همچنان ادامه دارد. بر اساس اخبار رسيده اين بار مردم روستای گِـسک در لاشار مورد هجـوم وحشيانه نيروهای سرکوبگـر موسوم به مـرصـاد قرار گرفتنـد. صدها مهاجم اشغالگر از ساعات اوليه ۲۱ فوريه مانند مور و ملخ به روستای گسک هجوم آوردند تا يکی از اهالی آن روستا بنام عبدالله سردارزهی لاشاری  را دستگير کنند. اما وی  حاضر به تسليم نمی شـود و در برابراشغالگران به مقاومت  می پردازد. فرد نامبرده که از مخالفان رژيم بوده و مدتی قبل از طرف سپاه اشغالگرپاسداران امنيت گرفته بود مورد هجوم وحشيانه باندی ديگر ازسرکوبگران جمهوری اسلامی قرار گرفته بهمراه پسر و دامادش جان می بازند. در اين درگيری ۱۱ نفر از اهالی بيدفاع روستای گسـک زخمی شده اند.
بنابراين لکه ننگ ديگری بر پرونده جنايات رژيم ضدبشری ايران در بلوچستان افزوده شد. رژيمی که به کشتن افراد بيگناه در بلوچستان  افتخار می کند و نيروهای سرکوبگرش با ريختن خون مردم بلوچ مدال افتخار دريافت می کنند.
جامعه بلوچهای مقيـم نروژ با اعلام انزجار از جنايات ضدبشری اشغالگــران در بلوچستان کشتار مردم بيگناه روستای گسـک را شديدا محکـوم می کنـد و از انسانهای بشردوست، سازمانهای مدافع حقوق بشر و شخصيتهای آزاده انتظار دارد تا در اعتراض به جنايات رژيم ايران در بلوچستان اشغالی صدای خود را رساتر و بلند تر کنند.
 
جامعــه بلوچهـای مقيـم نــروژ

 26.02.2012

No comments: